18 September 2010

Pemandangan Indah

Pemandangan jalan di kampung Ibu Mertuaku di Bagan Serai Perak.

Pemandangan yang indah ditambah dalam suasana Hari Raya dan bunyi budak-budak bermain bunga api di malam raya menunjukkan harmoninya suasana di sini.







Pemandangan sawah padi yang luas terbentang di belakang rumah di waktu petang












Pemandangan sawah padi di waktu matahari jatuh di sebelah barat.














Pemandangan dicelah daun-daun pokok padi  semasa gambar diambil dalam keadaan baring.








Gambar bulan ini di ambil pada jam 1915H di belakang rumah. Kalau di fokus pada jarak dekat gambar bulan ini terdapat beberapa tompokan kawah di sekelilingnya.

1 comment:

lagu

Photobucket

Seri Paduka Baginda yang di Pertuan Agong ke 13

Jalur Gemilang

Rukunegara

Kepercayaan Kepada Tuhan
Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang - Undang
Kesopanan dan Kesusilaan




Rosak Sini Repair Sana

Zaman muda-muda dulu kalau dalam lingkungan umur 21 hingga 26 tahun kalau bawak motor tu tak sah kalau tak cecah satu dua. Tapi aku hairan bin ajaib sungguh la, pomen kat kampung aku dulu kalau repair ekzos motor, dia test dulu motor tu. aku tengok , masa pomen test tu, dia bawak motor tu gear satu dia tengok kanan, lepas tu tukar gear dua aje dia mesti tengok ekzos.

Tapi yang ni peliknya , ada kutu mana tah pergi kedai dia nak tukar seat sebab dah koyak. Pomen tu pun nak test juga. Dah la test bawak, masuk gear dua pun tengok ekzos jugak. Repair tempat lain , tengok tempat lain. Akua rasa satu kampung yang hantar kat kedai dia, semua motor dia dah rasa termasuk pak imam kampung tu jugak.

Tapi dia dah matidah. kedai tu sekarang binidia jaga. Bukan jaga saja, dia pun jadi pomen jugak. Tapi tak test macam laki dia yang dah mati tu.